چرا باید خودآرایی یاد بگیریم؟ آرایش کردن هنر و حرفه محبوب تمام دختران و خانم ها در هر جامعه ای محسوب می شود. حتی اگر دوست نداشته باشید آرایشگری را به عنوان یک شغل برای خود انتخاب کنید، اما مهم است که بتوانید خود را به صورت حرفه ای و به بهترین شکل آرایش کنید.مجموعه آموزشی مریم عالی سعی داره در این مقاله به بررسی این سوال که چرا باید خودآرایی یاد بگیریم؟ بپردازه پس با ما در بخش مقالات مجموعه آموزشی مریم عالی همراه شوید .

دوره آموزش خودآرایی که یکی از دوره های آموزش آرایشگری است، بر این اساس طراحی شده است که شما بتوانید مانند یک آرایشگر حرفه ای خود را آرایش کنید و دیگر نیازی به یک آرایشگر دیگر و صرف هزینه های زیاد برای زیباتر شدن نداشته باشید.

شاید فکر کنید گذراندن یک دوره تخصصی برای آرایش لازم نباشد و بتوانید در اثر تجربه نکاتی را درباره فرم صورت خود و آرایش مناسب پوست و چهره خود یاد بگیرید. اما اصول پایه میکاپ و تکنیک های آرایشی و نحوه صحیح استفاده از لوازم آرایش باید بوسیله اساتید حرفه ای آموزش داده شود.

آموزش خودآرایی مخصوص افرادیست که به آراستگی خود اهمیت می­دهند. سرشت و خوی زن با زیبایی و لطافت عجین شده است و اهمیت به آراستگی یکی از خصلت­ها و نیازهای اساسی یک زن است.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صفحات اجتماعی، رقابت در زیبایی به شدت افزایش یافته به گونه­­ای که در این روزها هر خانمی تمایل دارد که بهترین و آراسته­ترین حالت خود را داشته باشد. به همین دلیل آموزش خودآرایی برای بانوان یکی از الزامات محسوب می­شود.

چرا باید در دوره آموزش خودآرایی شرکت کنیم؟

در سال­های اخیر دوره‌­های آموزش خودآرایی در اکثر نقاط کشور رواج یافته است و داوطلبان زیادی بدین منظور در این دوره­ی آموزشگاه آرایشگری در شهری که ساکن آن هستند شرکت می­کنند. با تغییر سبک و روش زندگی، گرفتاری­ها و درگیری­های مردم بسیار افزایش یافته است و بسیاری از خانم­های شاغل فرصت کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارند. در نتیجه داشتن اطلاعات کافی در مورد خودآرایی برای چنین افرادی بسیار ضروری است. همچنین برخی آرایشگاه­‌ها تنها یک مدل گریم و میکاپ را بر روی فرد پیاده می­کنند و ممکن است که مدل آرایش اصلا مناسب آن شخص نباشد این درحالی است که  هرفرد  بیشترین اطلاعات را در رابطه با زوایا و همچنین ایرادهای چهره خود دارد و در صورت آموزش خودآرایی خواهد توانست که خود را به بهترین شکل ممکن بیاراید وحتی در صورت آگاهی بیشتر، اطرافیان و عزیزان خودرا نیز زیبا سازد.

شرکت کردن در دوره آموزش خودآرایی چه فوایدی برای ما دارد؟

با اینکه با گذراندن دوره آموزش خودآرایی نمی توانید کسب درآمد کنید، اما یادگیری این هنر بدون فایده هم نیست و شما می توانید استفاده های زیادی از آموزش های ارائه شده در این دوره ببرید. از جمله فواید شرکت در این دوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. صرفه جویی در هزینه

اگر شما هم به آرایش صورت خود بسیار اهمیت می دهید و دوست دارید در هر موقعیت و محیطی آرایش مناسبی داشته باشید، حتما می دانید که سپردن این کار به یک آرایشگر حرفه ای چه هزینه هنگفتی برای شما خواهد داشت.

در این صورت، مطمئنا نمی توان برای هر جشن، مهمانی، و مراسمی به آرایشگاه بروید و هزینه کنید. از طرفی اگر اصول آرایش چهره خود را ندانید نمی توانید آنطور که می خواهید در مجالس زیبا و آراسته به نظر برسید.

بنابراین، دانستن اصول حرفه ای خودآرایی می تواند به شما کمک کند در هزینه ها صرفه جویی کنید و وقت خود را در آرایشگاه ها تلف نکنید.

۲. آشنایی با برندهای لوازم آرایشی با کیفیت

اگر سری به فروشگاه های لوازم آرایشی بزرگ بزنید، با هزاران نوع لوازم و ابزار آرایشی مواجه می شوید که انتخاب را برای شما سخت می کند. اگر برندها و انواع لوازم آرایش را درست نشناسید، ممکن است نتوانید انتخاب درستی داشته باشید و یک محصول بی کیفیت را با هزینه زیاد خریداری کنید.

با شرکت در دوره آموزش خودآرایی با بهترین برندها آشنا می شوید، یاد می گیرید که هنگام خرید به چه نکاتی دقت کنید و محصولات مناسب جنس و رنگ پوست خود را تهیه کنید.

 

چرا باید خودآرایی یاد بگیریم؟
آرایش کردن هنر و حرفه محبوب تمام دختران و خانم ها در هر جامعه ای محسوب می شود. حتی اگر دوست نداشته باشید آرایشگری را به عنوان یک شغل برای خود انتخاب کنید،…

۳. یادگیری انواع سبک های آرایشی

آرایش کردن برای هر موقعیت و مکانی روش و اصول خاص خود را دارد. مطمئنا شما نمی توانید برای محل کار خود به اندازه یک جشن عروسی آرایش کنید. اصولی که برای آرایش محل کار باید رعایت کنید، با روش آرایش مراسم عروسی یا یک مهمانی خانوادگی متفاوت است.

علاوه بر این، لوازم آرایشی مورد نیاز برای هر سبک آرایشی نیز متفاوت است. به عنوان مثال استفاده از ریمل ضد آب، کرم پودرهای سنگین، یا پودر فیکس برای آرایش روزانه کاربردی ندارد. با شرکت در این دوره تمام این اصول را یاد می گیرید تا هم آرایش متناسب با موقعیت داشته باشید و هم با استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی سنگین به پوست خود آسیب نرسانید.

۴. آموزش آرایش صحیح با توجه به ویژگی های چهره شما

فرم صورت، حالت چشم ها، اندازه و فرم لب ها، بینی و تمام اجزای چهره در هر فردی خاص و منحصر به فرد است. بر همین اساس، نحوه آرایش کردن هر شخص نیز باید متناسب با اجزای چهره او باشد. به عنوان مثال، نحوه کشیدن خط چشم برای چشم های افتاده با چشم های گرد متفاوت است. یا روش کانتور صورت در فرم چهره گرد با صورت های کشیده یکسان نیست. شما در دوره آموزش خودآرایی نحوه آرایش ویژه چهره خود را آموزش می بینید.

۵. نحوه استفاده از لوازم و ابزار آرایشی

تنها داشتن ابزار و لوازم آرایشی با کیفیت و گران قیمت کافی نیست. اگر نحوه استفاده از آن ها را ندانید، عملا هیچکدام به کار شما نخواهند آمد و نمی توانید بهترین استفاده را از آن ها ببرید. چه بسا استفاده غلط از یک محصول تاثیر منفی بر روی آرایش شما بگذارد.

بنابراین ضروری است که بدانید چگونه و به چه ترتیبی باید از لوازم آرایشی استفاده کنید تا بهترین و بیشترین تاثیر را داشته باشند.

چرا باید خودآرایی یاد بگیریم؟
آرایش کردن هنر و حرفه محبوب تمام دختران و خانم ها در هر جامعه ای محسوب می شود. حتی اگر دوست نداشته باشید آرایشگری را به عنوان یک شغل برای خود انتخاب کنید،…

توضیحی مختصر در رابطه با مراحل خودآرایی

در اینجا قصد داریم به طور مختصر بخشی از آموزش خودآرایی را به صورت تئوری برای شما توضیح دهیم. برای اینکه بتوانید آرایش چهره خود را شروع کنید، ابتدا باید پوستی تمیز و بدون چربی داشته باشید. در صورتی که دوره آموزش پاکسازی پوست صورت را هم گذرانده باشید می توانید با انجام موارد لازم پوستی صاف تر و براق تر داشته باشید که کاملا مواد آرایشی بر روی آن بنشیند. خب قبل از انجام هر چیز صوتتان را بشویید. پس از شستشوی صورت، کرم با قدرت پوشش دهندگی مناسب را بر روی پوست صورت خود بمالید. رنگ کرم پودر بستگی به سلیقه خودتان دارد. به عنوان مثال در صورتی که تمایل دارید پوست خود را تیره­تر سازید از کرم پودری با درجه ۴ به بالا استفاده کنید. در مرحله بعدی باید تلاش کنید که با کرم پودر تیره­تر برای چهره خود برجستگی ایجاد کنید، به عنوان مثال گونه­‌های خود را برجسته تر نشان دهید. با استفاده از قلم­موی مخصوص ویا اسفنج خواهید توانست به راحتی مرزهای کرم تیره­تر را در کرم زیرین محو کنید. استفاده از پودر فیکساتور مرحله بعدی آرایش چهره است که به کمک آن می توانید آرایش خود را فیکس و ثابت کنید. پودر بچه نیز همانند فیکساتور عمل می­کند و در مواقع لزوم می­توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از یک قلم موی بزرگ باید پودر فیکساتور را به تمام صورت خود بمالید و با این کار آرایش شما بر روی پوستتان به صورت یکدست نشان داده می­شود.