پر درآمدترین لاین آرایشگری کدام لاین می باشد ؟

امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی، زیبایی و رسیدگی به پوست و مو، دیگر متعلق به قشر خاصی از جامعه نیست. بسیاری از افراد در طی یک سال، زمان و هزینه زیادی برای دریافت خدمات پوست و مو صرف می‌کنند به همین دلیل آرایشگری یکی از مشاغل پردرآمد است. در گذشته آرایشگری نوعی هنر ذاتی به حساب می‌آمد، اما این روزها با وجود برگزاری دوره‌های بسیار در این زمینه، افراد قادر به یادگیری فوت‌وفن‌های این شغل هستند. می‌توان گفت که آرایشگری یک شغل زود بازده است؛ یعنی افراد با شرکت در دوره‌ها و بعد از کسب آموزش‌های لازم می‌توانند درآمد زایی داشته باشند. میزان درآمد هر آرایشگر تا حدودی به میزان استعداد و مهارت شخصی او نیز وابسته است. آرایشگاه‌ها دارای مجوز از اتحادیه آرایشگران هستند و در طیف وسیعی از تکنیک‌های زیبایی مانند مانیکور، پدیکور، رنگ و درمان‌های پوستی فعالیت می‌کنند. مریم عالی در مجموعه آموزشی مریم عالی با شما در این مقاله به پردرآمدترین فعالیت‌های حوزه آرایشگری زنانه میپردازد .

پر درآمدترین لاین آرایشگری

آرایشگری زنانه شامل چه خدماتی می شود؟

آرایشگری خدمات مختلفی را شامل می‌شود که اهم این خدمات عبارتند از:

  • رنگ، ویتامینه و کراتین مو
  • پاکسازی صورت
  • میکاپ
  • شنیون و اکستنشن موها
  • خدمات ناخن
  • لیفت ابرو و مژه

پردرآمدترین خدمات آرایشگری کدام است؟

طبق آمار کاری روزمره آرایشگاه‌ها، کار رنگ مو (مش، هایلات، آمبره، بالیاژ)، کاشت ناخن، مراقبت‌های پوستی و پاکسازی، ویتامینه و کراتین مو، بعد میکاپ و شنیون به ترتیب از درآمد بهتری برخوردارند.

معمولا خدماتی که گروه سنی بیشتری را در بر می‌گیرد مانند رنگ مو، دارای درآمد بیشتری هستند. امروزه افراد از سنین نوجوانی تا پیری کار رنگ مو را انجام می‌دهند.

  • رنگ مو

رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهایشان را رنگ می‌کردند. البته این علاقه تا امروز نیز ادامه یافته است. تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها به ویژه رنگ‌موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما امروزه استفاده از رنگ مو در بین همه افراد جامعه شایع شده است.

  • خدمات ناخن

متداولترین خدمات مراقبت از ناخن مانیکور، پدیکور، رفع ناخن‌های اکریلیک (مصنوعی)، ناخن‌های طرح‌دار ، ترمیم ناخن است. خدمات ناخن به زیبایی و تمیزی ناخن‌های دست و پا اشاره دارد.

مراقبت از ناخن بسیار مهم است زیرا به جلوگیری از مشکلات ناخن ، مانند عفونت‌های قارچی ناخن‌ها و عدم رشد ناخن‌ها کمک می‌کند. البته در برخی موارد، مشکلات ناخن علائم یک بیماری اساسی پزشکی مانند عفونت در بدن است پس نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

پر درآمدترین لاین آرایشگری

  • مراقبت‌های پوستی و پاکسازی

با شست‌ و شوی روزانه، پوست به صورت عمقی تمیز نخواهد شد. پاکسازی عمقی پوست چربی‌ها، سموم و آلودگی‌ها را از منافذ پوست پاک می‌کند. همچنین با پاکسازی عمقی، تمامی باکتری‌ها که باعث مشکلات جدی برای پوست می‌شوند، از بین خواهند رفت. لایه‌برداری عمقی مانند لایه برداری با دستگاه میکرودرم ابریژن سلول‌های مرده را از روی پوست برداشته و منافذ را به طور کامل پاک می‌کند. لایه‌برداری عمقی همچنین جذب کرم‌ها و سرم‌های درمانی و بهداشتی را آسان‌تر می‌کند. پاکسازی و لایه‌برداری عمقی، پوست را نرم‌تر و لطیف‌تر خواهد کرد. لایه‌برداری پوست، جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سفید و سایر مشکلات پوستی را نیز از برطرف می‌کند. افرادی که پوست چربی دارند با لایه‌برداری و پاکسازی عمقی پوست می‌توانند به راحتی از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنند. بسیاری از آرایشگران برای مشتریان خود خدمات پاکسازی را انجام می‌دهند.

  • ویتامینه و کراتینه مو

ویتامینه کردن مو، قسمت های آسیب دیده ی مو را به طور موقتی ترمیم کرده و باعث تقویت موهای شما می‌شود. همان طور که نرم کننده‌ها رطوبت مو را حفظ کرده و الکتریسیته مو را کاهش می‌دهند و مو را درخشنده و شفاف می‌کنند.
کار دیگری که ویتامینه کردن انجام می‌دهد، فرم دادن به مو است. ویتامینه کردن همچنین مقاومت موها را در برابر شرایط نامطلوب محیطی بالا می‌برد.

کراتینه مو، یک نوع روش درمان با مواد شیمیایی است که موهای وز را صاف و براق می‌کند. ماندگاری کراتین مو تا ۶ ماه است. انواع مختلفی از روش‌ها برای کراتینه کردن مو وجود دارد و آرایشگر می‌تواند با توجه به جنس و نیاز مو فرمول آن را دستکاری کند. در بعضی از روش‌های کراتینه مو، زمانی که مو حرارت می‌بیند، فرمالدهید آزاد می‌کند که برای سلامتی مضر است؛ اما شیوه‌های جدید کراتینه مو، بدون فرمالدهید است. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین به پیاز مو اثر می‌کند و منافذ را با کراتین که یک پروتئین ضرورری برای سلامت و استحکام موها است، پر می‌کند. در نتیجه موها صاف، سالم و درخشان به نظر می رسند.

نحوه ورود به شغل آرایشگری

حرفه آرایشگری را می‌توان به صورت تجربی و کنار یک آرایشگر ماهر یاد گرفت و یا در دوره‌هایی که زیر نظر سازمان فنی وحرفه ای برگزار می‌شود شرکت کرد، سپس با شرکت در آزمون و قبولی در آن مدرک معتبر فنی حرفه‌ای را دریافت کرد. یا اینکه می‌توان در دبیرستان  وارد رشته‌ی آرایش و پیرایش زنانه شد. همچنین به تازگی در دانشگاه علمی و کاربردی این رشته ارائه می‌شود. تفاوت مدرک فنی حرفه ای با مدارک دیگر این است که این مدرک قابل ترجمه به زبان ۵۴ کشور خارجیست.

شغل‌های پردرآمد مرتبط با آرایشگاه

  • فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی

با رونق آرایشگاه‌ها، استفاده از محصولات آرایشی نیز افزایش یافت. شرکت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات آرایشی فعالیت دارند که برتری هر کدام بستگی به کیفیت محصولاتشان دارد. فروشنده‌های لوازم آرایشی نیز با فروش محصولات آرایشی، دارای یکی از بزرگترین مشاغل درجهان می‌باشند. البته میزان درآمد فروشنده‌های لوازم آرایشی بستگی به کیفیت محصولاتی دارد که به مشتریان خود ارائه می‌دهند. فروشندگانی که لوازم آرایشی تقلبی به مشتری بفروشند، خیلی زود تمام مشتری‌های خود را از دست می‌د‌هند. البته خوش‌رو بودن و منصف بودن فروشنده نیز یکی از فاکتورهای مهم برای شغل فروشندگی لوازم آرایشی به حساب می‌آید. هر چه فروشنده‌ای خوشروتر باشد، به مراتب مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت.

  • بیوتی بلاگرها

شاید همه‌ی شما اسم بیوتی بلاگر به گوشتون خورده باشد. به جرأت می‌توان گفت بیوتی بلاگر بودن جزء پردرآمدترین مشاغل در سراسر جهان و در صنعت آرایشگری‌ به‌حساب می‌آید. وظیفه یک بیوتی بلاگر تبلیغ و معرفی لوازم آرایشی است.

در واقع می‌توانیم بگوییم که بلاگر لوازم آرایشی کسی است که در زمینه آرایشی حرفی برای گفتن داشته باشد. بیوتی بلاگرهای مختلف معمولا ارتباط خوبی با مردم دارند. هدف اصلی بیوتی بلاگر در زمینه لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، مو، بدن و هر چیزی که به سلامت و زیبایی ربط داشته باشد، است. بیوتی بلاگرها اغلب برندهای معتبر لوازم آرایشی را به مردم معرفی می‌کنند و مزایا و معایب آن را صادقانه برای مخاطب‌هایشان توضیح می‌دهند. امروزه بلاگرها از طریق شبکه جهانی اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می‌کنند.

بازار کار آرایشگری چگونه است؟

یکی از مزایای این شغل این است که در صورت تمایل  می‌توان بدون افتتاح سالن شخصی، به صورت درصدی درآرایشگاه‌های دیگر کارکرد و بعد از کسب سرمایه بیشتر، آرایشگاه مستقل خود را افتتاح کرد. همچنین میتوان مدرک مربیگری آموزشگاه آرایشگری را گرفته و از این راه هم کسب درآمد کرد .

هزینه راه اندازی آرایشگاه زنانه

با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها در وضع کنونی جامعه، برای تأسیس آرایشگاهی کوچک حداقل ۱۰ میلیون تومان هزینه لازم است، البته هزینه رهن و اجاره سالن هم بصورت جداگانه باید در نظر گرفته شود.. اما راه اندازی سالن‌های بزرگ‌تر و لوکس، سرمایه بیشتری لازم دارد، طوری که هزینه تجهیزات و دکور سالن چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد ‌بود. با توجه به میزان درآمد، بعد از مدتی اندک هزینه تأسیس جبران خواهد شد.

وظیفه یک آرایشگر در سالن چیست؟

  • با مشتری برخورد مناسب و رفتار محترمانه داشته باشد.
  • نوبت دهی را رعایت کند.
  • از مهارت ارتباطی بالایی برخوردار باشد.
  • وسایل و ابزار کار تمیز و بهداشتی باشد.
  • محیط سالن کاملا بهداشتی و خوشبو باشد.
  • فرد آرایشگر دارای ظاهری تمیز، مرتب و آراسته باشد.
  • سلیقه مشتری را اولویت قرار دهد.
  • محیط آرام و امنی برای مشتری فراهم کند .
  • به زمان و وقت مشتری اهمیت دهد.
  • کیفیت بالایی در ارایه خدمات داشته باشد.
  • قیمت مناسب و منصفانه به مشتری بدهد.

پر درآمدترین لاین آرایشگری

مشتری برای انتخاب آرایشگاه چه مواردی را در نظر می‌گیرد؟

  1. در وهله اول خانم‌ها بسیار علاقه‌مند هستند که شخص آرایشگر، ظاهری شیک داشته باشد که با اطمینان پوست و مویشان را به دست او بسپارند.
  2. وهله دوم خلاقیت و مدرن بودن کار آرایشگر است، چون امروزه افراد خواهان پیش‌رفتن با مد روز دنیا هستند.
  3. وهله سوم کیفیت در انجام خدمات است. آرایشگران نباید به طور خاص بر روی خدماتی متمرکز باشند که بیشترین درآمد را از آن دارند، بلکه خدمات ساده‌تر هم باید با کیفیت عالی انجام شود. اینگونه مشتری اطمینان حاصل می‌کند و خدمات مهم‌تر را نیز به آرایشگر می‌سپارد.
  4. در وهله چهارم بهتر است آرایشگران، در یک بازه زمانی کوتاه بعضی خدمات را به صورت رایگان انجام دهند و یا برای کسانی که مثلا ۳ نوع از خدمات را انجام می دهند چهارمین مورد را رایگان انجام دهند. این قبیل فعالیت‌ها به جذب مشتری کمک می‌کند.

معایب این شغل

بعد از مدتی به دلیل زیاد سرپا ماندن احتمال  درد زانو و واریس پا در افراد آرایشگر افزایش می‌یابد. همچنین به دلیل کار با مواد شیمیایی  و رنگ احتمال آسیب‌های تنفسی و ریوی و همچنین پوستی وجود دارد.  بنابراین می‌بایست رعایت موارد ایمنی و بهداشتی را برای جلوگیری از عارضه‌های جسمی مورد توجه قرار دهند.

در این متن سعی کردیم ضمن معرفی شغل آرایشگری، پردرآمدترین مشاغل آن را نیز برای شما عزیزان ارائه دهیم. دوستان و هنرمندان با ‌سلیقه، براساس استعدادها و مهارت‌های خود و با استفاده از مطالب ارائه شده، یادگیری یکی از خدمات آرایشگری را شروع کنید و از این طریق هم از کار خود لذت ببرید، هم درآمدزایی کنید.

شما دوست عزیز میتوانید در دوره گریم و متعادل ساز چهره مجموعه آموزشی مریم عالی شرکت کنید تا با حرفه آرایشگری بیشتر آشنا شوید .