چه افرادی نیاز به مشاوره رایگان سالن زیبایی دارند؟

چرا اصلا ما به مشاوره رایگان سالن زیبایی نیاز داریم و یا چه افرادی به مشاوره رایگان سالن زیبایی دارند من مریم عالی هستم تا به شما کمک کنم و بتونم نکاتی در این مقاله به شما بگم که بتونین آرایشگاه خود را راه اندازی کنید و حتی میتوانید از مشاوره رایگان ما از طریق تماس با ما استفاده کنید , پیش از هر چیز باید رعایت نکاتی لازم است که در ادامه به آنها شاره می کنیم. مریم عالی در مجموعه آموزشی مریم عالی با شما به این موضوع میپردازد .

باتوجه به مشکلات و تغییرات بزرگی که در سالهای اخیر در کسب و کارها اتفاق افتاده، لذا خبر بد برای کسب و کارهای سنتی این است.

که تا چند سال آینده از میدان رقابت ها حذف میشوند و مجبور هستند تا خود را با تغییرات سازگار کنند.

در این میان کسب و کارهای خدماتی مانند سالن های زیبایی، رستوران ها و… بیش از سایرین نیازمند تغییر روش خود هستند.

بسیاری از آرایشگران و مدیران سالن زیبایی که بصورت سنتی کسب و کار خود را اداره می کنند، دارای یک مقاومت ذهنی

هستند و تا زمانی که به یک مشکل بزرگ در شغل خود بر نخورند، به مشاوره سالن زیبایی و آرایشی مراجعه نمی کنند.

به عنوان مثال در یکی از جلسات مشاوره یکی از مدیران سالن زیبایی تعریف میکرد که پرسنل من بارها از من پول دریافت کردند تا آموزش ببینند

و بارها به من میگفتن ما که نمی‌خواهیم از سالن شما بریم ما میخواهیم همیشه در اینجا کار کنیم بعد 1 سال که دوره های آموزشی را با سرمایه سالن گذراندن از سالن من رفتن و برای خودشان سالن افتتاح کردن.

به نظر شما اگر این مدیران قبل از استخدام با شرایط اخراج و استخدام پرسنل آرایشگاه خود آشنا بود یا به یک مشاوره آرایشگاه میرفت تا این حد به مرز نا امیدی از شغل خود میرسید؟

بیشتر افراد فکر می کنند با دیدن پست های اینستاگرامی و خواندن چند مقاله در سایت های رقبای خود، می توانند یک کسب و کار را شروع کنند و آنرا رشد دهند اما غافل از اینکه رشد کردن و برند شدن شرایط خاص خود را دارد و باید زیر نظر یک مشاوره سالن زیبایی و آرایشی انجام شود.

مشاوره رایگان سالن زیبایی

مهمترین چالش‌های یک سالن زیبایی به شرح زیر است

۱. نمیدونم چه جوری پرسنل مناسب پیدا کنم.

۲. کارکنانم کارآیی و بهره‌وری خوبی ندارند.

۳. در این بازار خراب، با کاهش مشتری مواجه شدیم.

۴. با افزایش قیمت دلار و بالارفتن قیمت مواد آرایشی، ما مجبور شدیم قیمت خدمات رو بالا ببریم و مشتری هامون کم شدند.

۵. اگر خودم تو سالن نباشم، کار درست انجام نمیشه.

۶. همش در حال کار کردن هستم و وقت کافی برای استراحت ندارم.

۷. با وجود کارهایی که انجام می دهم، سود بالایی بدست نمی آورم.

۸. برای رشد کسب و کارمون، تبلیغات موثری نداریم.

۹. نمیدونم چیکار کنم که در بازار رقابتی شدید، مشتریها سالن ما رو انتخاب کنند.

۱۰. اطلاعات دقیقی از مشتری ها نداریم و هر سال خیلی از آنها رو از دست می دیم چون نمی تونیم پیگیریشون کنیم.

۱۱. اسناد مالی، ثبت دقیقی ندارن و قادر نیستم تجزیه و تحلیل درستی از آنها داشته باشم.

این روزها بیشتر مدیران سالن ها شرایطی مشابه دارند. هر چند که واقعا در خدماتی که انجام می دهند، متخصص هستند، اما هیچ کس به آنها یاد نداده است که چگونه کسب و کار خود رامدیریت کنند و چگونه بهبود و توسعه دهند.

متن تبلیغ آرایشگاهای زنانه تعیین کننده است

قدم اول: طراحی بهترین تبلیغ سالن زیبایی زنانه

قدم دوم: معرفی مدیریت , کادر و تخصص و توانایی ها

قدم سوم: تشکیل یک اطاق فکر بزرگ حرفه ای

قدم چهارم: استفاده از طوفان فکری2021

قدم پنجم: طراحی و ارائه مستمر محتوای برای سوشیال مدیاها

قدم ششم: عکس های حرفه ای و خاص

قدم هفتم: برترین و بهترین روش های تبلیغاتی زیباکده ها

قدم هشتم: باشگاه مشتریان CRM به روش 2021

قدم نهم: بازاریابی و برند سازی و شعار منحصر بفرد

مشاوره رایگان سالن زیبایی

در چه شهر و محله ای قصد فعالیت دارم؟ مشتری هدف من چه کسانی خواهند بود؟

بهترین نتیجه زمانی ایجاد میشود که در شهری که سالهاست در آن زندگی می کنید و با آداب و فرهنگ مردم آن آشنایی دارید، فعالیت کنید. اگر در ابتدای راه اندازی کسب و کار هستید و قصد دارید در شهر دیگری این کار را انجام دهید، باید به ریسک ها و هزینه های پنهان آن توجه داشته باشید. همچنین سطح خدمات خود را مشخص کنید. بطور مثال مشخص کنید که مشتریان هدف شما افراد معمولی، خانم های شاغل، افراد کم درآمد و یا افراد مرفه جامعه هستند.

با مشخص کردن این مرحله، مواردی چون نحوه خدمات دهی، دکوراسیون، قیمت، آموزش پرسنل و… بر اساس آن برنامه ریزی خواهد شد. بطور مثال بسیاری از خدماتی که در محله های معمولی شهر بعنوان آپشن و سورپراز در نظر گرفته میشود، در محله های مرفه نشین، جزئی از وظایف شماست. خدماتی از قبیل آرایشگر شخصی، ارسال راننده، سازگاری آرایش با تیپ شخصیتی افراد، عطر و… می توانند جزء خدماتی باشند که در سالن های زیبایی خاص ارائه می گردد اما در آرایشگاه های معمولی، توجیح اقتصادی ندارد.

با قدرت شروع کنید

یکی از تکنیک هایی که میتواند برای برندینگ کسب و کار شما مفید باشد، شروع پرقدرت کسب و کار است. برخی از افراد همانند یک “شبح ” شروع بکار می کنند، یعنی هیچکس از حضور آنها باخبر نمی شود.

افتتاحیه: یکی از توصیه هایی که در مشاوره های کسب و کار ارائه می دهم این است که یک روز بیاد ماندنی از شروع کسب و کار خود بجا بگذارید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در یک خیابان که همیشه از آن عبور می کنید، خاطره یک افتتاحیه خوب و جشن شروع بکار یک کسب و کار را بیاد بیاورید. مثلا همه می گویند: یادش بخیر، فست فود….. مراسم افتتاحیه خوبی برگزار کرد و تخفیف ویژ ای داشت.

برای روز افتتاحیه خود می توانید از چهره های محبوب هنری و سینمایی استفاده کنید و یک تخفیف ویژه به مدت یک هفته ارائه دهید تا خاطره ای خوش در بین مردم ایجاد کنید.

انتخاب مکان زیبا و در خور توجه

نکته بسیار مهم برای انتخاب محل تاسیس آرایشگاه زنانه این است که ملک باید حتما موقعیت تجاری یا اداری داشته باشد و هر فرد باید حدود

حداقل نیم میلیارد تومان برای این کار هزینه نماید. البته برای تأسیس آموزشگاه آرایشگری می توان از املاکی که کار برد مسکونی دارند نیز

استفاده نمود که هزینه کمتری در بر دارد. شاید به همین دلیل باشد که اکثر متقاضیانی که اقدام به تأسیس آموزشگاه زیر نظر وزارت کار می

کنند صرفا کار آموزش نداده و مقاصد تجاری غیر آموزشی را در این بین دنبال می کنند.

وقتی نام برند من را شنیدند

دوست دارید هنگامی که مشتری نام برند شما را شنید، چه تجربه ای در ذهن او زنده شود؟ کمپانی های بزرگی مانند بنز، کوکاکولا، مک دونالد و… سالها وقت صرف کرده اند تا این تصویر را در ذهن مشتری ایجاد کنند. مثلا با شنید نام بنز، چه چیزی در ذهن شما شکل می گیرد؟ زیبایی، اطمینان، راحتی، ثروت و… بنابراین شما هم با تاکید بر یک مزیت خود، سعی کنید تا تصویری مناسب از خود در ذهن مشتری خلق کنید. شاید این کار ماهها زمان ببرد اما بسیار ارزشمند و ماندگار است.

بی ثباتی

ثبات در ارائه خدمات با کیفیت، در مشتری مداری، تجهیزات و متریال های معتبر و … می تواند مشتریان شما را بیش از پیش افزایش دهد.

اشتباهی که سالن های زیبایی بعد از اینکه سالنشان بزرگ و مشتریان زیادی به آن مراحعه کردند، این ثبات را فراموش یا کمرنگ می کنند و بعد از مدتی مشتریان آنها سالن های رقیب را انتخاب می کنند.

مشاوره رایگان سالن زیبایی

تقلید از سایر سالن ها

اشتباهی که سالن های زیبایی مرتکب می شوند این است که تمایل دارند بدون هیچ تغییر از سالن های برند و معروف منطقه خود تقلید کنند و بدون هیچ پیش بینی واقع بینانه ای تصور می کنند که ما هم شبیه آنها خواهیم شد. اما یادمان باشد شبیه سالن برند منطقه بودن نمی تواند اعتماد ایجاد کند.و در مشاوره سالن زیبایی بسیاری از این موارد پیش می آید که به اشتباه آن را انجام می دهند.

تلاش بیش از حد برای جذب همه مشتریان

در مشاوره به سالن های زیبایی  بسیار تاکید می شود که همیشه به دنبال مشخص کردن طیف مشتریان خود باشید .بسیاری از سالن های برند تنها رمز موفقیت آنها همین امر بوده که خدمات خود را به همه مشتریان ارائه نمی کنند بلکه دارای مشتریان خاص متناسب با هویت و شخصیت سالن خوشان می باشند.بهتر است که از راضی نگه داشتن همه نوع مشتری اجتناب کرده و در عوض تلاش کنید تا با تمرکز بر کار خود و با حفظ برند هوشمندانه خود مشتریان خود را راضی نگه دارید.

سخن پایانی

اصول اساسی و پایداری در هر کسب‌وکار وجود دارد که با شناخت دقیق آن اصول و یادگیری شیوه اجرای آن، می توانید در زمان کمتر نتایج بیشتری بگیرید.

شما دوست عزیز میتوانید در دوره مدیریت سالن زیبایی مجموعه آموزشی مریم عالی شرکت کنید تا بحث مشاوره رایگان سالن زیبایی را به صورت آکادمیک فرا بگیرید .