کم هزینه ترین رشته آرایشگری

کم هزینه ترین رشته آرایشگری چیست؟

راهنمای انتخاب کم هزینه ترین لاین آرایشگاهی جهت شروع کسب و کار . در این پست به بررسی معایب و مزایای خدمات آرایشگری، کم هزینه ترین رشته های آرایشگاهی و راهنمایی جهت استارت کسب و کار آرایشگاهی پرداخته ایم.

آرایشگری حرفه ای است که هم در میان بانوان و هم در میان آقایان به صورت حرفه ای شناخته می شود، این حرفه دسته بندی های مختلفی دارد که در میان آنها کم هزینه ترین رشته کوتاهی مو می باشد زیرا برای انجام این کار تنها نیاز به خرید قیچی و شانه مخصوص کوتاهی است و فرد نیاز به لوازم دیگری ندارد به همین دلیل این رشته به عنوان کم هزینه ترین رشته آرایشگری شناخته شده است. همین امر باعث شده تا امروزه بسیاری از آقایان و بانوان به این رشته روی بیاورند تا بتوانند با کمترین هزینه آموزش های لازم را دریافت کرده و مدرک دوره را دریافت کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  قوانین و مدیریت سالن زیبایی

مزایای خدمات آرایشگری

خدمات آرایشگری چه در آرایشگری بانوان و چه در آرایشگری آقایان همواره مزیت های فراوانی به همراه خود دارد، بدانید که این حرفه بسیار شهرت و طرفدار دارد و روزانه تعداد زیادی مشتری دریافت می کنید که در سن زمینه مشخص نیاز به کمک شما دارند، البته ناگفته نماند که این حرفه به گونه ای است که شما می توانید متناسب با شرایط خود ساعت کاری و نحوه و نوع فعالیت را انتخاب نمایید تا بتوانید بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه بدهید.

لازم به ذکر است که مزایای فراوان این حرفه سبب گشته تا روز به روز به تعداد طرفداران آن افزوده شود. از دیگر مزایای این حرفه ای توان گفت که مشتری بیشتر مصادف با تمرین بیشتر و در نتیجه اعتبار زیادی می باشد و از همه مهمتر این حرفه درآمد بالایی دارد که گاه با توجه به این نکته افراد به سراغ رشته آرایشگری می روند.

 

 

معایب شغل آرایشگری

شغل آرایشگری به نوبه خود در کنار مزایای فراوان همواره معایب مختص به خودی هم دارد، از معایب این حرفه می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • در این حرفه معروف شدن و شهرت پیدا کردن برند بسیار سخت و زمان بر می باشد.
  • میزان درآمد در آن ثابت نیست و نامشخص است.
  • ساعت کار ثابت و معلومی ندارد.
  • سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • وسایل پر هزینه ای دارد.
  • خستگی آن زیاد است.
کم هزینه ترین رشته آرایشگری

همین نکات باعث شده تا افراد امروزه کمتر به سراغ این حرفه بروند چه در زمینه آرایشگری مردانه و چه در زمینه آرایشگری زنانه. پر هزینه بودن این رشته مهمترین عیب آن می باشد زیرا افراد اگر بخواهند در تمام شاخه های آن تخصص پیدا کنند باید مبالغ سنگینی را برای دریافت آموزش و همچنین هزینه های زیادی را برای تهیه لوازم و وسایل ان بپردازند به همین دلیل در این دوره استقبال از آن کاهش پیدا کرده است و افراد به سراغ مشاغل کم‌هزینه و پر درآمد می روند.

 

کم هزینه ترین رشته آرایشگری

همان گونه که گفتیم حرفه آرایشگری دارای رشته های مختلفی می باشد که در میان آنها رشته کوتاهی مو و همچنین شینیون به عنوان کم هزینه ترین رشته ها شناخته می شوند زیرا برای رسته کوتاهی مو تنها نیاز به یک قیچی و یک شانه مخصوص و یک آبپاش دارید و در رشته شینیون به تعداد کش مو و گیره و تافت نیاز است که اصولا هزینه کمتری باید برای تهیه آنها پرداخت کرد.

به همین دلیل است که این دو رشته کم هزینه تر از بقیه رشته های آرایشگری هستند و اصولا بیشترین طرفدار را دارند و افراد بیشتری با این دو حرفه آشنایی دارند.

 

آیا در صورت شروع فعالیت در حوزه زیبایی موفق می شویم

برخی افراد سوال پرسیده اند که آیا در صورت شروع فعالیت در حوزه زیبایی موفق می شویم، در جواب این گونه افراد باید بگوییم که موفق شدن در این رشته و مرفه به دلیل زیاد بودن رقیب بسیار سخت است اما تا ممکن نیست و شما با داشتن تلاش زیاد و تمرین و همچنین با جلب رضایت مشتریان در زمینه های مختلف این حرفه مسلما می توانید در مدت زمانی نه طولانی و نه کوتاه به موفقیت و شهرت دست پیدا کنید.

البته ناگفته نماند که منطقه فعالیت شما هم به این مورد کمک خواهد کرد اگر در محیطی قرار دارید که تعداد اندکی آرایشگری وجود دارد بهتر می توانید خود را نشان بدهید و پیشرفت بیشتری داشته باشید. تمام آرایشگران از ابتدا شهرت و اعتبار نداشته اند و به مرور زمان و با تلاش زیاد توانسته اند برند خود را شهرت بدهند و در مناطق مختلف شناخته شوند

 

علت شکست آرایشگران در کسب درآمد چیست؟

  • دلایل متعددی وجود دارد که آرایشگران با وجود آنها و با توجه نکردن به آنها دچار شکست می شوند و نمی توانند کسب درآمد داشته باشند:
  • یک این که آرایشگرانی که به تازگی کسب و کار راه اندازی می کنند توقع دارند به سرعت مشهور و حرفه ای شوند.
  • در محل نامناسبی آرایشگاه را افتتاح می کنند.
  • هزینه ها را بالا دریافت می کنند.
  • به صورت تخصصی فعالیت نمی کنند و ناگفته نماند که برخی آرایشگران در زمان افتتاح افرادی را در زمینه های مختلف آرایشگری استخدام می کنند و حقوق بالایی به آنها پیشنهاد می دهند که این باعث کاهش درآمد آنها می شود.
  • نداشتن تبلیغات و مدیریت نامناسب هم می‌تواند از علت های شکست آرایشگران در کسب درآمد باشد.

 

شبکه های اجتماعی:

اینستاگرام سالن زیبایی ماهک نوmahakno_beautysalonn@

اینستاگرام مزون ماهک نوmahaknomaison@

اینستاگرام مدیریت مجموعه سرکار خانم مریم عالی :maryam_aalii@

سایت مجموعه زیبایی ماهک نو :www.mahakno.com



تلفن های تماس:
0912-226-2007
0913-399-9104