نکاتی برای خودآرایی صورت یعنی چی ؟ معمولا یک زن کلی آزمایش و بیشتر بیست سالگی طول می کشد تا آرایش خود را درست کند. تمام آن ساعت ها تلاش در مقابل آینه ، و شما هنوز راضی نیستید. در حالی که مشغول آزمایش هستید ، در اینجا خودآرایی صورت خود دارد که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. پس برای چی منتظری؟ هربار بخوانید تا آرایش خود را درست کنید!مریم عالی در مجموعه آموزشی مریم عالی سعی داره در این مقاله به موضوع نکاتی برای خودآرایی صورت بپردازه پس تا انتهای مقاله را مطالعه فرمائید.

نکاتی برای خودآرایی صورت

1.آرایش روی پوست خشک نکاتی برای خودآرایی صورت

استفاده از آرایش روی پوست خشک یکی از بزرگترین اشتباهات آرایش است که می تواند چهره را کدر ، ترک خورده ، پیر و خسته نشان دهد. همه چیز خوب بر روی یک پایه محکم و در این مورد ، به درستی مرطوب شده است. بنابراین ، قبل از آرایش صورت ، از هیدراته شدن صحیح صورت خود اطمینان حاصل کنید.

نکاتی برای خودآرایی صورت

2.کاربرد نادرست کانسیلرنکاتی برای خودآرایی صورت

همیشه در مورد تصمیم گیری در مورد اینکه ابتدا کرم پایه یا کانسیلر استفاده می شود ، درگیری وجود دارد. منطقی تر است که پس از ایجاد پایه ، عیوب را بپوشانید ، این بدان معناست که بهتر است قبل از کانسیلر از فونداسیون استفاده کنید. اما وقتی این کار را می کنید ، دو مورد را باید در نظر داشته باشید.

  1. هرگز از محصول بیش از حد در محل مورد نظر استفاده نکنید. کانسیلر زیاد روی حلقه های تیره شما را پیرتر نشان می دهد. روش صحیح پوشاندن حلقه های تیره این است که چند قطره کانسیلر را روی استخوان زیر چشم خود قرار دهید و آن را با هم مخلوط کنید. آن را مستقیماً روی حلقه های تیره اعمال نکنید. همچنین می توانید از تکنیک لایه بندی استفاده کنید. کمی روی لکه بمالید ، بگذارید خشک شود و سپس یک لایه دیگر بزنید. همچنین می توانید از پودر تنظیم کننده بین لایه ها استفاده کنید.
  2. برای همه چیز نمی توانید از یک کانسیلر استفاده کنید. کانسیلرها در رنگهای مختلفی موجود هستند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. یک کانسیلر با رنگ هلو رنگ آبی را لغو می کند و برای مبارزه با سیاهی دور چشم بهترین است. رنگ سبز رنگ قرمز را لغو می کند ، بنابراین برای پنهان کردن جوش ها و لکه ها باید از کانسیلر با رنگ سبز استفاده کرد. کانسیلرهایی با رنگ زرد بهتر است که قسمت های وسیعی از پوست شما را یکدست کنند. هنگامی که از این کانسیلرهای رنگی به عنوان اولین لایه استفاده می کنید ، باید آن را با کانسیلر متناسب با رنگ پوست خود دنبال کنید.

مطالب پیشنهادی : خودآرایی چیست و چه نکاتی باید رعایت کرد


3.فاجعه ابرو

ابروها آن چشمان زیبایی را که همانطور که می گویند پنجره هایی برای روح هستند ، قاب می کنند. ابروهای منظم می توانند چشم ها را به زیبایی برجسته کنند. ابروهای پر پشت مرتب و نامرتب به نظر می رسند. ابروهای نازک یا قورباغه ای چشمان شما را هم مجذوب نمی کند و ظاهر شما را کاملاً تغییر می دهد. مراجعه به متخصص و دریافت مشاوره مناسب در مورد نحوه فرم دهی ابروها ضروری است.

با گذشت سالها ، طبیعی است که ابروهای شما کم شود و سپس شروع به پر کردن آنها کنید. با این حال ، آخرین چیزی که می خواهید این است که آنها کشیده و غیر طبیعی به نظر برسند. مداد ابرو بهترین جلوه را دارد تا آن ظاهر طبیعی را به شما بدهد. شما باید به هر قیمتی از خطوط تند خودداری کنید.

سایه تیره ای که با یک برس زاویه دار اعمال می شود بهتر از مداد عمل می کند. همچنین می توانید از پودرهای کیک ابرو استفاده کنید که هر چیزی که برای ابروهای کامل نیاز دارید را در یک بسته کوچک استفاده کنید.

4.استفاده از خط چشم اشتباه

توصیه می شود از خط چشم مشکی فقط در صورتی که رنگ پوست تیره تری دارید استفاده کنید ، در غیر این صورت کاملاً خشن به نظر می رسد. اگر رنگ پوست روشن تری دارید ، بهتر است از خطوط قهوه ای استفاده کنید. اگر موهای بور و چشم های آبی دارید ، رنگ مشکی ممنوع است.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از خط چشم وجود دارد:

  1. همیشه برای پلک های پایینی خود رنگ روشن تر یا ظریف تر انتخاب کنید.
  2. استفاده از آستر در خطوط آبی ایده خوبی نیست. در عوض ، از یک مداد برهنه در خط آبی خود استفاده کنید زیرا به باز شدن چشم ها و پهن تر نشان دادن آنها کمک می کند.
  3. برای ظاهر طبیعی تر ، بهتر است آن را فقط به سه چهارم پلک بالا بمالید.
  4. ترسیم خطوط خشن و شبیه نشانگر بی معنی است. برای داشتن ظاهری طبیعی ، به جای آسترهای مایع از خط مداد استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی : چرا باید خودآرایی یاد بگیریم؟


نکاتی برای خودآرایی صورت

5.اشتباهات ریمل مژه و ابرو

در وهله اول ، باید از ریمل مژه و ابرو استفاده کنید که دو سایه تیره تر از رنگ ابرو است. هرگز بیش از دو لایه ریمل مژه و ابرو نزنید ، در غیر این صورت مژه های شما بسیار چاق به نظر می رسند. ریمل مژه و ابرو که سه تا چهار ماه سن دارد ، در نهایت مژه های شما را به شکل ناهمواری نشان می دهد.

همانطور که روی مژه های بالایی خود می زنید ، از ریمل روی مژه های پایینی خود استفاده نکنید. در عوض ، عصا را به صورت عمودی نگه دارید و بمالید.

ریمل ضد آب واضح است که شگفت انگیز است و به احتمال زیاد شما تمایل دارید که روی آن سرمایه گذاری کنید و فقط از آن استفاده کنید. اما ، ایده چندان خوبی نیست. برداشتن ریمل ضد آب بسیار سخت تر است و استفاده و برداشتن آن می تواند مژه های شما را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهد. مژه های شما ممکن است زودتر پژمرده شوند. اگر باید از ریمل ضد آب استفاده کنید ، مطمئن شوید که این کار را فقط در ماه های تابستان انجام می دهید.

6.خطوط لب

خطوط تند لب هنگام آرایش صورت بدترین کاری است که می توانید با خودتان انجام دهید. برای ترسیم خطوط لب ، خط تیز و باریکی روی آنها نکشید. همچنین اگر یک خط چشم تیره با رژ لب روشن تر انتخاب کرده اید ، ظاهر شما عجیب به نظر می رسد. منظور آنها این است که لب های شما را مشخص کنند و نه ایجاد خط مرزی در اطراف آنها.

7.رنگ رژ لب

رژ لب می تواند ظاهر شما را زیبا یا شکسته کند. به رنگهای طبیعی و مناسب رنگ پوست خود پایبند باشید. سایه های تیره می توانند چسبناک به نظر برسند. همچنین باعث می شوند شما بسیار پیرتر از سن خود به نظر برسید. اگر از رنگ های تیره استفاده می کنید ، مطمئن شوید که بقیه آرایش شما روشن است.

8.پودر صورت

به نظر می رسد پودر صورت یک فینال آرایشی عالی است که همه چیز را قفل کرده و درخشندگی را از بین می برد. اما ، همچنین می تواند شما را پیر نشان دهد. باور کنید یا نه ، پودر صورت بر خطوط ظریف و چین و چروک ها تأکید می کند. بهتر است از آن فقط در منطقه T خود استفاده کنید و با بالا رفتن سن سعی کنید از آن به طور کامل اجتناب کنید.

9.رژ گونه

بدون استفاده مناسب ، رژگونه می تواند شما را شبیه یک دلقک کند. هر زمان که رژگونه می زنید ، از کرم پودر استفاده کنید. در غیر این صورت ، رنگ روی گونه های شما بسیار سفت می شود. و مطمئن شوید که قلم مو را در محصول بچرخانید ، مقدار اضافی آن را بکشید و سپس روی صورت خود بمالید. در غیر این صورت ، شما بیش از حد محصول را بر می دارید و در نهایت بیش از حد به نظر می رسید.