میخوام آرایشگر شوم از کجا شروع کنم؟ سن مناسب برای آرایشگر شدن چه زمانی است؟ بدون اغراق آرایشگری یکی از شغل های جذابی است که این روزها بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهی برای فعالیت در آن هستند. شغل آرایشگری پردرآمد بوده اما نیازمند تلاش و وقت گذاشتن بسیار است. اگر شما در کارکردن با برس رژگونه و خط لب مهارت دارید، انتخاب شغل آرایشگری و میکاپ آرتیست می تواند برای شما یک انتخاب عالی باشد.پیش از هر چیز باید رعایت نکاتی لازم است که در ادامه به آنها شاره می کنیم. مریم عالی در مجموعه آموزشی مریم عالی با شما به این موضوع میپردازد .

میخوام آرایشگر شوم از کجا شروع کنم؟

میخوام آرایشگر شوم از کجا شروع کنم؟

این سوال برای بسیاری از افرادی که دوست دارند در این حوزه فعالیت کنند، سوالی آشنا است. خیال پردازی در مورد اینکه نام شما به عنوان یک مکاپ آرتیست و آرایشگر حرفه ای بر سر زبان ها افتاده، می تواند بسیار جذاب باشد. ما در پاسخ به این پرسش که “میخوام ارایشگر بشم از کجا شروع کنم” باید بگوییم که برای ورود به این شغل، باید علاقه، مهارت و خلاقیت خود را بسنجید، میزان سخت کوشی خود را در نظر بگیرید، ببینید که چقدر صبور هستید. چرا که علاوه بر جذابیت این شغل، شما باید صبور باشید و بسیار تلاش کنید تا در نهایت بتوانید به رویای خود برسید.

سن مناسب برای آرایشگر شدن

سن مناسب برای آرایشگر شدن چقدر است؟ از نظر بسیاری از افراد، سن مناسب برای آرایشگر شدن همان لحظه ای است که علاقه و استعداد خود را به این حرفه کشف می کنند. برای برخی دیگر سن مناسب برای آرایشگر شدن زمانی است که مسیر حرفه ای برای این شغل را بپیمایند.

نکته جالب در مورد شغل آرایشگری این است که برای یادگیری فنون حرفه ای هرگز خیلی زود یا دیر نیست. زمانی که بتوانید قلم ها رادر دست بگیرید، جزئیات را ببینید و مایل به یادگیری باشید، آماده خواهید بود تا در هر سنی که هستید، این حرفه را برای خود انتخاب کنید.

درآمد شغل آرایشگری

درآمد این شغل بسته به میزان فعالیت، شهرت و تکنیکی که دارید، متفاوت خواهد بود. اما می توانیم درآمد آن را در بازه 5 میلیون 150 میلیون تومان در ماه تخمین بزنیم. البته این ارقام درخصوص درآمد این شغل با توجه به فاکتورهای مختلف، تغییر خواهد کرد.

میخوام آرایشگر شوم از کجا شروع کنم؟

وظیفه آرایشگر و میکاپ آرتیست

چگونه آرایشگر شوم؟

یک میکاپ آرتیست مسلط به آرایشگری است و با به کار بردن مهارت های هنری و محصولات آرایشی باعث تغییر در ظاهر و ویژگی های طبیعی افراد می شود.
یک میکاپ آرتیست اغلب برای عروسی ها و رویدادهای ویژه دیگر مانند عکاسی مدل ها، نمایش های تئاتر، برنامه های تلویزیونی و فیلم ها کار می کند.
برخی از میکاپ آرتیست ها، به عنوان گریمور در سینما فعال هستند. این دسته از افراد، از تکنیک های خاصی برای ایجاد تغییرات اساسی در بازیگران استفاده می کنند؛ مثلا آن ها با هنر خود، می توانند بازیگران را پیرتر یا جوان تر از آنچه که هستند، نشان دهند و یا اینکه چهره آن ها را به طور کلی تغییر دهند.
میکاپ آرتیست ها اغلب به عنوان متخصصان زیبایی شناخته می شوند، اما با این تفاوت که آن ها تنها در آرایش کردن مهارت دارند و نمی توانند تغییرات دائمی مانند کوچک کردن بینی به صورت دائم و … را انجام دهند.
خوب است بدانید که اکثر میکاپ آرتیست ها به صورت مستقل و خود اشتغال کار می کنند.

وظیفه آرایشگر این است که در یک بازه زمانی مشخص چهره فرد را به شخصیت یا ظاهر دلخواه او تبدیل کند. آن ها اغلب با مشتریان خود گفت وگو می کنند تا بتوانند از علایق آن ها باخبر شده و در نهایت چهره ای زیبا، بدون عیب و نقص و متناسب با سلیقه مشتریان خود برایشان ایجاد کنند. میکاپ آرتیست های حرفه ای و جاافتاده همچنین می توانند به عنوان ستون نویس و سردبیر مجلات زیبایی و آرایشی باشند.

آیا میکاپ آرتیست بودن سخت است؟

داشتن استعداد هنری و علاقه به کار با لوازم آرایشی این کار را نه تنها سخت نمی کند، میکاپ آرتیست و یا آرایشگر بودن را تبدیل به یکی از بهترین شغل های دنیامی کند. اما حتما می دانید برای آنکه یک میکاپ آرتیست قوی و حرفه ای شوید، نیاز است که سخت کار کنید. زیرا این شغل انتها ندارد و برای باقی ماندن در این بازار اشباع شده، می بایست فعال باشید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید. همچنین باید بسیار تلاش کنید و دوره های مختلف را بگذرانید. از سوی دیگر برای داشتن مشتری منظم باید مهارت داشته باشید و وقت صرف کنید.

دوره مقدماتی ارایشگری شامل چیست

دوره مقدماتی ارایشگری شامل چیست ؟ برای آنکه بتوانید به عنوان یک آرایشگر حرفه ای در این بازار مشغول به کار شوید، بهتر است دوره مقدمات آرایشگری را پشت سر بگذارید.
آموزشگاه های رسمی و همچنین سازمان فنی و حرفه ای کشور، این امکان را برای گذراندن دوره مقدماتی ارایشگری برای شما فراهم می کنند تا شما ضمن کسب علم و مهارت در این شغل، بتوانید مدک نیز کسب کرده و بتوانید مجوز کار و شروع به فعالیت نیز دیافت نمایید.
علاوه بر دوره مقدماتی ارایشگری، برای آنکه بتوانید در این شغل حرفه ای باشید و پیشرفت کنید، به شما پیشنهاد می کنیم در دوره های تکمیلی نیز شرکت نمایید.

میخوام آرایشگر شوم از کجا شروع کنم؟

کارآموزی شغل آرایشگری

کارآموزی آرایشگری فرصت مناسبی برای کسب تجربه کار حین یادگیری است که می تواند شامل حقوق هم باشد. این دوره برای کسانی که می خواهند به سرعت جذب بازار کار شوند، بسیار مناسب است. زیرا آرایشگری شامل مهارت های تجربی بسیاری است که با پشت سر گذاشتن کارآموزی آرایشگری می تواند نصیب شوند.
این روزها بسیاری از آرایشگاه های معروف، اقدام به جذب کارآموز آرایشگری می کنند. به این صورت فرد می تواند با حضور در آرایشگاه ها به عنوان کارآموز، این حرفه را به شکل تجربی بیاموزند و در کنار آن با شرکت در کلاس های مختلف، مهارت های خود را تکمیل نمایند.

آرایشگری مستقل

آرایشگری را می توانیم یکی از شغل های پر زحمت و البته پردرآمد تلقی کنیم. درست به همین دلیل است که بسیاری از افراد شغل آرایشگری را به عنوان حرفه خود بسیار محبوب می دانند.

با توسعه مهارت های خود در این زمینه و ایجاد یک رزومه کاری قوی می توانید کار خود را به صورت مستقل شروع کنید. داشتن تجربه کار لازم چالش بزرگی برای میکاپ آرتیست های تازه کار است.
شما می توانید با دستیاری در یک آرایشگاه کار خود را آغاز نمایید و در کنار آن زمینه فعالیت کاری خودتان را چه در محل کار و چه در رویدادها و مراسمی که شرکت می کنید، تبلیغ کرده و به این صورت مشتری های بیشتری برای خود پیدا کنید. حتی می توانید با افرادی که شغل برنامه ریزی عروسی دارند نیز مشارکت نمایید تا آن ها شما را به عنوان میکاپ آرتیست معرفی نمایند.
البته لازم است بدانید که هزینه فعالیت در این کار به صورت مستقل هزینه بر است و شما باید برآورد درستی از هزینه های شغل آرایشگری داشته باشد.

سخن پایانی

در شغل آرایشگری، علاوه بر داشتن مهارت و تکنیک های لازم، شما باید توانایی راضی نگه داشتن مشتری های خود را نیز داشته باشید، چرا که هیچ چیز به اندازه یک مشتری راضی نمی تواند مبلغ خوبی برای کار شما باشد. فرقی نمی کند که به عنوان آرایشگر بانوان فعالیت می کنید و یا آرایشگر مردانه، شما باید با مشتریان خود تعامل فوق العاده ای داشته باشید، با آن ها با ادب و احترام برخورد کنید و بهترین کار خود را برای آن ها ارائه دهید.
بدون داشتن مشتری های راضی که برای آن ها به مقدار کافی وقت می گذارید، نمی توانید در این حرفه، به اهداف خود برسید، حتی اگر از نظر مهارت و تکنیک بهترین باشید. شما دوست عزیز میتوانید در دوره مدیریت سالن زیبایی مجموعه آموزشی مریم عالی شرکت کنید تا موضوعات بالا را به صورت  آکادمیک فرا بگیرید .