لوازم موردنیاز برای کانتورینگ صورت کدامند؟ برای اینکه بتوانید صورت خود را به بهترین شکل ممکن کانتور کنید، علاوه‌بر اینکه به لوازم مناسب این کار نیاز دارید، باید بدانید متناسب با جنس پوست خود باید از چه لوازم آرایشی استفاده کنید؛ تا مواد آرایشی به خوبی بر روی پوست شما بمانند و نماسند یا ریزش نکنند. از این‌رو تصمیم داریم شما را با تک تک لوازم کانتورینگ صورت که برای داشتن یک آرایش خوب و طبیعی به آن‌ها نیاز دارید آشنا کنیم و به شما بگوییم که متناسب با جنس پوست خود به چه مواد آرایشی نیاز دارید.  با مریم عالی در آکادمی آموزشی آرایش مریم عالی همراه باشید تا با شما به این موضوع « لوازم موردنیاز برای کانتورینگ صورت کدامند؟ » میپردازد . با مجموعه آموزشی مریم عالی همراه باشید و همچنین با دقت نکات گفته شده را مطالعه فرمائید.

لوازم موردنیاز برای کانتورینگ صورت کدامند؟

لوازم کانتورینگ صورت

اگر به دنبال این هستید که صورت خود را کانتور کنید مطمئنا با این پرسش مواجه شده‌اید که به چه لوازمی برای کانتورینگ صورت نیاز دارید؟ یا اینکه متناسب با جنس پوست صورتتان که یا چرب است یا خشک یا حتی ترکیبی به چه مواد آرایشی نیاز دارید؟؛ قرار است در ادامه این مطلب شما را با تک تک لوازم کانتورینگ صورت که به آن‌ها نیاز دارید آشنا کنیم و انواع مختلف لوازم آرایشی مناسب با انواع پوست‌ها را معرفی کنیم، پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

یکی از مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت که قبل از هر چیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرایمر صورت است. پرایمرها به سه دسته پرایمر صورت، پرایمر سایه چشم و پرایمر لب تقسیم می‌شوند که کاربرد هر کدام از نامشان پیداست؛ اما اگر این سوال برایتان پیش آمده است که پرایمر چیست؟ باید به شما بگوییم که کار پرایمر یک دست کردن پوست صورت است که درنهایت به ماندگاری بالا و مناسب سایر مواد آرایشی بر روی پوست کمک بسزایی می‌کند؛ چراکه چربی یا خشکی بالای پوست که در ماندگاری مواد آرایشی بر روی صورت مشکل ساز می‌شوند را به حالت نرمال در می‌آورد و همین پروسه مهم باعث می‌شود که مواد آرایشی بر روی صورت شما حالت ماسیدن پیدا نکنند؛ به این دلیل از پرایمر به عنوان آماده‌ساز صورت برای پذیرش آرایش قبل از استفاده از مواد آرایشی روی پوست صورت استفاده می‌کنند. در ادامه انواع پرایمرها را بررسی خواهیم کرد.

  • پرایمر صورت:

مهم ترین مشکلی که بعد از آرایش کردن به سراغ خانم‌ها می‌آید ماسیدن مواد آرایشی بر روی پوست صورت و یا ریختن مواد آرایشی است، به خصوص در فصل تابستان که هوا خیلی گرم است و موجب به وجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شود؛ برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بعد از آرایش کردن، بهترین راه استفاده از پرایمر صورت است. همانطور که اشاره کردیم پرایمر با تنظیم کردن میزان چربی و خشکی پوست از ریختن مواد آرایشی یا ماسیدن آن‌ها بر روی صورت جلوگیری می‌کند؛ اما این موارد تنها مزایا و کاربردهای پرایمر صورت نیستند، بلکه پوشاندن منافذ پوست، آبرسانی به پوست و همچنین متعادل کردن میزان قرمزی پوست از دیگر مزایای این ماده آرایشی هستند.

  • پرایمر سایه چشم:

مطمئنا برای شما هم پیش آمده است که چند ساعت بعد از سایه زدن متوجه می‌شوید که سایه چشم شما بر روی خط پلکتان ماسیده است. شما می‌توانید برای جلوگیری از بروز این مشکل از پرایمر سایه چشم به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت استفاده کنید. با این وجود بهتر است بعد از استفاده از پرایمر صورت از پرایمر سایه چشم هم استفاده کنید تا از ماسیدن سایه چشم بر روی خط پلک جلوگیری کنید.

  • پرایمر لب:

اگر لب‌های شما پوست پوست شده‌اند و ترک خورده‌اند و همین مشکلات موجب می‌شود که وقتی رژ لب می‌زنید لب‌های شما باز هم ظاهر چندان زیبایی نداشته باشند، بهتر است از پرایمر لب که ترک‌ها و پوسته‌های لب را می‌پوشاند استفاده کنید. اینگونه بعد از رژ لب زدن از لایه لایه شدن آن جلوگیری می‌شود و چندین برابر به زیبایی لب‌های شما کمک می‌کند.

انتخاب پرایمر متناسب با جنس پوست

پرایمرها به عنوان مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت متناسب با جنس پوست دارای انواع مختلفی هستند، با این وجود باید بدانید که جنس پوست شما چیست تا بتوانید براساس آن یک پرایمر مناسب انتخاب و خریداری کنید. چراکه انتخاب درست پرایمر متناسب با جنس پوست تاثیر بسزایی در ماندگاری آرایش بر روی پوست صورت و زیباسازی آن دارد. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه پرایمری مناسب جنس پوست خود خریداری کنید و چگونه تشخیص دهید که جنس پوست صورتتان چیست؟.

  • پرایمر مناسب برای پوست‌های چرب و پرجوش

اگر پوست شما چرب و پرجوش است، به گونه‌ای که در همه جای صورت خود احساس چربی می‌کنید باید از پرایمری که موجب ایجاد جوش روی صورت نمی‌شود، دارای سالیسیلیک اسید و BHA است استفاده کنید. پرایمری که این ویژگی‌ها را داشته باشد از غلظت بالایی برخوردار است، چربی‌های اضافه پوست شما را می‌گیرد، درخششی که از چرب بودن پوست صورت بر روی آن ایجاد می‌شود را برطرف می‌کند و در نتیجه به صاف نشان دادن پوست صورت و پنهان کردن جوش‌های صورت کمک می‌کند.

  • پرایمر مناسب برای پوست‌های خشک و حساس

اگر پوست خشک و حساسی داشته باشید احساس می‌کنید که پوست صورتتان از هر طرف کشیده می‌شود و آثار قرمزی بر روی قسمت‌های مختلف آن دیده می‌شود. پرایمر مناسب برای چنین پوستی، پرایمری است که دارای هیالورونیک اسید، روغن جوجوبا، روغن گل رز و روغن بادام و ویتامین c باشد. این نوع پرایمر به عنوان ضروری‌ترین لوازم کانتورینگ صورت، پوست شما را مرطوب می‌کند و به جای اینکه جذب شود به خوبی با پوست ترکیب می‌شود.

  • پرایمر مناسب برای پوست‌های نرمال و ترکیبی (پوست‌هایی که هم خشک هستند و هم چرب)

اگر پوست شما نرمال است یا اینکه ترکیبی است یعنی هم خشک می باشد و هم چرب، به گونه‌ای که در قسمت پیشانی و بینی احساس چرب بودن دارید ولی در قسمت گونه‌ها احساس خشکی دارید، باید از پرایمری استفاده کنید که هم ویتامین C داشته باشد و هم ویتامین E. این پرایمر موجب می‌شود که پوست شما حالت تعادل خود را حفظ کند و از حالت ترکیبی بودن خود خارج شود که این مسئله به درخشش و زیبایی هر چه بیشتر پوست صورت شما کمک می‌کند.

لوازم موردنیاز برای کانتورینگ صورت کدامند؟

کرم پودر

یکی دیگر از لوازم لازم برای کانتورینگ صورت کرم پودر است که به اندازه سایر لوازم کانتورینگ صورت از اهمیت بسزایی برخوردار است. کرم پودر دارای انواع متعددی است از کرم پودر مایع گرفته تا کرم پودر پودری، کرم پودر استیکی یا ماتیکی و کرم پودر کرمی که برای خرید هر کدام باید جنس پوستتان را در نظر بگیرید؛ تا آرایش بر روی صورت شما نماسد و برای چندین ساعت به بهترین شکل ممکن بر روی پوست صورت شما باقی بماند.

  • کرم پودر مایع

از آنجایی که این نوع کرم پودر به صورت مایع است، به راحتی با براش یا اسفنج بر روی پوست صورت پخش می‌شود و در نتیجه پوست شما را به صورت یکدست درمی‌آورد. منتهی کرم پودر مایع از نظر میزان ماندگاری بر روی پوست و دوام دارای مدل‌های مختلفی است؛ به همین دلیل باید هنگام خرید این کرم پودر به این نکته توجه کنید که آن مدل از کرم پودر مایع را که خریداری می‌کنید دارام دوام بیشتری باشد.

  • کرم پودر پودری

اگر پوست صورت شما چرب است، کرم پودر پودری می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد چراکه می‌تواند درخشش پوست شما را که ناشی از چرب بودن آن است مات کند. منتهی کرم پودر پودری در کنار این مزیت معایبی هم دارد، به گونه‌ای که میزان ماندگاری آن بر روی پوست در مقایسه با سایر کرم پودرها به ویژه کرم پودر مایع، ماندگاری کمتری دارد؛ به همین دلیل اگر تصمیم دارید به این خاطر که پوستتان چرب است از این کرم پودر استفاده کنید، باید مرتبا آن را تمدید کنید. از طرفی به این دلیل که استفاده از کرم پودر پودری موجب می‌شود که نواحی خشک پوست صورت برجسته شده و بیشتر در صورت دیده شوند، افرادی که پوستی خشک دارند، ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از کرم پودر پودری از کرم پودر مایع استفاده کنند.

  • کرم پودر استیکی یا ماتیکی

همانطور که اشاره کردیم کرم پودر پودری به عنوان یکی دیگر از لوازم کانتورینگ صورت برای پوست‌های چرب مناسب است اما معایبی هم دارد و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار نیست؛ اما جای نگرانی نیست چراکه اگر پوست چربی دارید و توقع شما از کرم پودری که استفاده می‌کنید این است که دوام بالایی داشته باشد، بهترین گزینه برای شما کرم پودر استیکی است که به آن کرم پودر ماتیکی هم می‌گویند؛ این نوع کرم پودر به صورت جامد است و به همین دلیل نسبت به کرم پودر پودری از پوشانندگی و دوام بالاتری بر روی پوست برخوردار است. البته باید توجه داشته باشید که کرم پودر استیکی همانطور که برای پوست‌های چرب و معمولی گزینه‌ ایده‌آلی است برای پوست‌های خیلی خشک مناسب نیست، چراکه بر روی پوست‌های خیلی خشک می‌ماسد؛ بنابراین بهتر است اگر پوست خیلی خشکی دارید بیخیال خرید این کرم پودر شوید.

  • کرم پودر کرمی

اگر بر روی پوست شما لکه‌های خشکی به وجود آمده‌اند و به همین دلیل به دنبال کرم پودری می‌گردید که از آبرسانی خوبی برخوردار باشد، کرم پودر کرمی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ این نوع کرم پودر نیز مانند کرم پودر مایع از نظر ماندگاری و دوام دارای مدل‌های مختلفی است؛ به همین دلیل باید هنگام خرید آن به مدل‌های مختلفش توجه کنید و سعی کنید مدلی را خریداری کنید که میزان ماندگاری آن بر روی پوست صورتتان بالا باشد.

پالت کانتورینگ (کرم پودر فشرده شده)

پالت کانتورینگ یکی دیگر از مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت است که همان کرم پودر فشرده شده به حساب می‌آید. ویژگی مثبت این پالت برخوردار بودن آن از رنگ‌های تیره و روشن متعدد است که می‌تواند برای کانتورینگ تمامی اجزا صورت کمک چشم‌گیری به شما بکند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای پالت کانتورینگ پوشاندن جای جوش و کک و مک است. از طرفی برای اینکه پوست صورت یکدست به نظر برسد نیز از پالت کانتورینگ استفاده می‌شود. علاوه‌بر این اگر بر روی هر قسمت از بدنتان تاتو و ماه گرفتگی دارید و تصمیم دارید آن را برای مدتی بپوشانید می‌توانید از پالت کانتورینگ استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی پالت کانتورینگ دوام و ماندگاری بالای آن بر روی پوست صورت و در عین حال سبک بودن آن است؛ در حالیکه مدت طولانی بر روی پوست صورت شما باقی می‌ماند، به هیچ‌وجه باعث خستگی پوست شما نمی‌شود و در کل برای متعادل‌سازی پوست، گزینه‌ بسیار ایده‌آلی است.

همانطور که اشاره کردیم پالت کانتورینگ دارای رنگ‌های تیره و روشن مختلفی است، به همین دلیل شما می‌توانید از رنگ‌های روشن آن جهت برجسته‌سازی زیر چشم‌ها و گونه‌ها استفاده کنید؛ برای قسمت‌هایی مانند پیشانی به خصوص افرادی که دارای پیشانی بلندی هستند و دوست دارند با کانتورینگ پیشانی خود را کوتاه‌تر نشان دهند از رنگ‌های تیره این پالت استفاده کنید.

لوازم موردنیاز برای کانتورینگ صورت کدامند؟

کانسیلر

در این بخش از معرفی لوازم کانتورینگ صورت نوبت معرفی کانسیلر است که از اهمیت خیلی زیادی در کانتورینگ و آرایش برخوردار است. چراکه بعضی از عیوب صورت مانند سیاهی زیر چشم‌ها، جوش و جای جوش، لکه‌های پوستی و … را نمی‌توان با کرم پودر پنهان کرد، اینجاست که کانسیلر به عنوان بهترین پوشاننده برای سیاهی زیر چشم‌ها، جوش‌ها و لکه‌های پوستی به کار می‌آید. کانسیلر انواع مختلفی دارد از کانسیلر مایع گرفته تا کانسیلر استیکی یا ماتیکی، کانسیلر مدادی، کانسیلر کرمی یا جامد و کانسیلر رنگی؛ در ادامه شما را با هر یک از این کانسیلرها آشنا خواهیم کرد.

  • کانسیلر مایع

همانطور که از نام این کانسیلر پیداست، به صورت مایع می‌باشد و به همین دلیل هم پوشانندگی خوبی دارد و مهم‌تر از همه اینکه به هیچ‌وجه منافذ پوست را نمی‌بندد و کاملا سبک است. اکثر افراد از این نوع کانسیلر استفاده می‌کنند، چراکه می‌توان با خرید آن با یک تیر چند نشان زد، به گونه‌ای که هم می‌توان نقاط تیره پوست را با ماندگاری بالایی که این ماده آرایشی دارد پوشاند و هم می‌توان چین و چروک‌های صورت را با استفاده از آن محو کرد. منتهی بهتر است آن دسته از افرادی که پوست خشکی دارند از کانسیلر مایع استفاده نکنند، چراکه این نوع کانسیلر بر روی پوست‌های خشک دچار ریزش می‌شود.

  • کانسیلر استیکی یا ماتیکی

از آن‌جایی که کانسیلر استیکی که به آن کانسیلر ماتیکی نیز می‌گویند حالت نیمه جامد دارد بر روی پوست‌های خشک دچار ریزش نمی‌شود. با این وجود بهتر است آن دسته از افرادی که پوست خشکی دارند برای اینکه کانسیلری که استفاده می‌کنند به دلیل خشکی بالای پوست آن‌ها دچار ریزش نشود، از این کانسیلر استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که کانسیلر ماتیکی به دلیل حالت نیمه جامدی خود منافذ پوست را می‌بندد بنابراین آن دسته از افرادی که پوست چربی دارند نباید از این کانسیلر استفاده کنند.

  • کانسیلر مدادی

یکی دیگر از انواع کانسیلرها که به دلیل قدرت پوشانندگی بسیار بالا به عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت شناخته می‌شود، کانسیلر مدادی است؛ این نوع کانسیلر حالت جامدی دارد که بهترین ابزار آرایشی برای پوشاندن جای جوش‌ها و لک‌های ریز و درشتی که بر روی پوست صورت به ویژه در اطراف لب‌ها به وجود می‌آیند به حساب می‌آید؛ با این وجود شما می‌توانید برای پوشاندن لک‌های به جا مانده از جوش‌ها و حتی کک و مک از این کانسیلر استفاده کنید.

  • کانسیلر کرمی یا جامد

کانسیلر کرمی که به آن کاسیلر جامد هم می‌گویند در یک پالت قرار داده شده است که به دلیل خاصیت جامد بودنش برای پوشاندن چین و چرو‌ک صورت گزینه مناسبی نیست؛ اما در مقابل قدرت پوشانندگی بالایی دارد، به همین دلیل می‌تواند لک‌ها و جای جوش را به خوبی بپوشاند. نکته بسیار مهم هنگام استفاده از کانسیلر جامد این است که نباید به میزان زیادی از آن استفاده کنید؛ چراکه خاصیت جامد بودن آن موجب می‌شود که دچار ریزش شود و از طرفی منافذ پوست را ببندد.

  • کانسیلر رنگی

و اما آخرین نوع از کانسیلرها، کانسیلرهای رنگی هستند که در رنگ‌های بنفش، زرد، سبز و صورتی موجود می‌باشند. شاید استفاده از کانسیلرهای رنگی برایتان عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید که هر رنگ از کانسیلرهای رنگی کاربرد منحصربه‌فردی در کانتورینگ صورت دارند؛ به همین دلیل یکی از پراستفاده‌ترین لوازم کانتورینگ صورت به حساب می‌آیند که در ادامه به بررسی کاربرد هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • کانسیلر با رنگ بنفش:

اگر پوستی زرد و رنگ پریده دارید برای اینکه بتوانید با انجام کانتورینگ صورت کمی صورت خود را زنده کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کانسیلر بنفش رنگ است؛ چراکه این مدل از کانسیلر رنگی برای رفع زردی و رنگ پریدگی پوست صورت کاربرد دارد.

  • کانسیلر با رنگ زرد:

تخصص کانسیلر زرد رنگ رفع تیرگی‌هایی است که در اثر جوش زدن بر روی پوست صورت به وجود آمده‌اند؛ با این وجود اگر بر روی پوست صورت خود تعداد زیادی لک و جای جوش وجود دارد که می‌خواهید آن‌ها را موقتا برطرف کنید، بهتر است از کانسیلر زرد رنگ استفاده کنید.

  • کانسیلر با رنگ سبز:

اگر روی پوست صورتتان چندین و چند جوش و جای جوش قرمز رنگ وجود دارد می‌توانید برای پوشاندن آن‌ها از کانسیلر سبز رنگ استفاده کنید؛ چراکه کاربرد این کانسیلر در پوشاندن نقاط قرمز رنگ بر روی پوست است.

  • کانسیلر با رنگ صورتی:

کاربرد کانسیلر صورتی پوشاندن تیرگی زیر چشم‌ها و لکه‌هایی است که رنگ آن‌ها به بنفش می‌زند. اگر سیاهی زیر چشم شما به حدی است که با کانسیلرهای دیگر قابل پوشاندن نیست، مطمئن باشید که با استفاده از کانسیلر صورتی رنگ به راحتی می‌توانید از سیاهی زیاد زیر چشمانتان خلاص شوید.

لوازم موردنیاز برای کانتورینگ صورت کدامند؟

پودر یا پنکک

پودر یا همان پنکک که به تثبیت کننده آرایش بر روی صورت شهرت دارد، یکی دیگر از مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت است که بعد از استفاده از پرایمر، کرم پودر، پالت کانتورینگ و کانسیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ تا تمامی این مواد آرایشی که بر روی صورت استفاده شده‌اند به خوبی تثبیت شده و بر روی پوست باقی بمانند. درواقع استفاده از پودر یا پنکک از ریزش مواد آرایشی از روی پوست و ماسیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که پودر یا پنکک دارای رنگ‌های تیره و روشن مختلفی است که شما باید متناسب با درجه روشنی یا تیرگی پوست خود و برای هر چه بهتر شدن آرایش خود از رنگ مناسب آن استفاده کنید.

هایلایتر

یکی از تکنیک‌های کانتور کردن صورت برجسته کردن و روشن کردن اجزا صورت به ویژه گونه‌ها است که به این تکنیک هایلایت کردن صورت گفته می‌شود. برای هایلایت کردن صورت از یک رنگ تیره و یک رنگ روشن استفاده می‌شود که معمولا به رنگ روشن هایلایتر می‌گویند. با این وجود یکی از وسایل مورد نیاز کانتورینگ ، هایلایتر صورت است.

سایه چشم

خیلی از خانم‌ها دوست دارند با کانتورینگ، چشم‌های خود را بزرگتر نشان دهند تا زیباتر به نظر برسند. یکی از مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت که با استفاده از آن می‌توان کاری کرد که چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند، سایه چشم است؛ منتهی سایه چشمی که برای کانتور کردن خریداری می‌کنید باید از رنگ‌های تیره و روشن تشکیل شده باشد تا بتوانید با ترکیب آن‌ها چشم‌های خود را به بهترین شکل ممکن آرایش کنید. حتی اگر برای کانتوریگ صورت، هایلایتر ندارید می‌توانید از رنگ‌های تیره و روشن پالت سایه چشم برای کوچک‌تر نشان دادن بینی، برجسته کردن گونه‌ها و لاغر نشان دادن صورت استفاده کنید.

براش‌ها

برای اینکه بتوانید صورت خود را به بهترین شکل ممکن کانتور کنید باید بتوانید رنگ‌های تیره و روشنی که بر روی صورت خود استفاده می‌کنید را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. وظیفه ترکیب کردن مواد آرایشی تیره و روشن با یکدیگر برعهده براش‌ها است. بنابراین براش‌هایی که برای کانتورینگ صورت استفاده می‌کنید از اهمیت به خصوصی برخوردارند. فراموش نکنید که برای کانتور کردن هر یک از اجزا صورت باید از براش مخصوص استفاده کنید که در ادامه شما را با انواع آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

  • براش کانتورینگ

اگر متناسب با جنس پوست خود تصمیم دارید برای کانتور کردن صورتتان از مواد آرایشی مایع مانند: کرم پودر مایع یا کانسیلر مایع استفاده کنید، می‌توانید براش مخصوص کانتورینگ را خریداری کنید؛ این براش سر سفتی دارد به همین دلیل برای زدن کرم و مواد آرایشی مایع بر روی پوست گزینه بسیار ایده‌آلی است و به خوبی می‌تواند مواد مایع آرایشی را بر روی پوست پخش کند.

  • براش هایلایت

همانطور که اشاره کردیم هایلایتر صورت یکی از مهم‌ترین لوازم کانتورینگ صورت است که با استفاده از آن می‌توانید اجزا صورت مثل گونه‌ها را برجسته یا روشن کنید تا صورت شما زیباتر به نظر برسد. برای استفاده از هایلایتر و برجسته کردن اجزا صورت خود باید از براش هایلایت استفاده کنید که سر گرد و صافی دارد؛ این براش به شما این امکان را می‌دهد که هایلایتر به بهترین شکل بر روی پوست صورت شما پخش شود.

  • براش ترکیب یا اسفنج آرایشی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کانتورینگ صورت که موجب شده است اکثر خانم‌ها از آرایش‌های غلیظ که دیگر دورانش گذشته است به سمت کانتور کردن صورت بیایند، این است که کانتور کردن موجب می‌شود آرایش شما کاملا طبیعی به نظر برسد؛ منتهی این مسئله زمانی رخ می‌دهد که شما با اصول کانتور کردن صورت آشنا باشید و بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. برای اینکه بتوانید با کانتور کردن صورت آرایش خود را هر چه طبیعی‌تر و زیباتر نشان دهید باید بتوانید خط‌های واضح روی پوست خود را از بین ببرید که برای این کار می‌توانید از براش ترکیب یا اسفنج آرایشی استفاده کنید؛ این براش به خوبی مواد آرایشی تیره و روشنی که برای کانتور کردن بر روی پوست خود می‌زنید را با یکدیگر ترکیب می‌کند و درنهایت موجب می‌شود آرایش شما طبیعی به نظر برسد.

ممنونیم که تا پایان این مقاله ازآکادمی آموزشی آرایش مریم عالی با ما همراه بودید. به شما عزیز دوست داشتنی پیشنهاد میکنم که در آموزش صفرتاصد گریم و متعادل ساز چهره شرکت کنید چرا که لوازم موردنیاز برای کانتورینگ صورت  را به صورت کاملا اصولی یاد میگیرید .