خودآرایی چیست و چه نکاتی باید رعایت کرد : خودآرایی شاخه ای هیجان انگیز و با اهمیت در رشته میکاپ بوده و در فهرست اصطلاحات آرایشی دارای جایگاهی ویژه و محبوب می‌باشد. همه خانم‌ها باید تسلطی نسبی یا کامل به تکنیک خودآرایی داشته تا در موارد ضروری مانند دعوت به یک جشن مهم بتوانند از این تکنیک استفاده کرده و آرایشی شکیل و بی نقص بر چهره داشته باشند. . مریم عالی در مجموعه آموزشی مریم عالی سعی داره تا این موضوع رو به شما عزیزان آموزش بده .

خودآرایی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تکنیک خودآرایی به زبان ساده یعنی تسلط به شناخت فرم هندسی صورت و آگاهی از بهترین و سازگارترین رنگ ها و سبک های آرایشی با این فرم منحصر به فرد که در مجموع بتوان زیبایی طبیعی چهره را به بهترین شکل ممکن نمایان ساخت. اولین اصل در خودآرایی حفظ سلامت پوست و مو بوده و در درجه بعدی شناخت رنگ طبیعی مو، پوست و چشم ها می باشد تا بتوان با تغییراتی اندک در این رنگ ها به وسیله انتخاب یک سبک آرایشی مناسب، به پر رنگ تر کردن زیبایی های طبیعی چهره کمک نمود. سپس باید با تکنیک های تخصصی آرایشی آشنایی حاصل کرده تا پس از مدتی بتوان تسلطی کامل در پیاده نمودن این تکنیک ها به دست بیاوریم. آسان طب توجه علاقمندان به تکنیک خود آرایی را به این نکات کلیدی جلب می نماید.

خودآرایی چیست و چه نکاتی باید رعایت کرد

نکات پیش نیاز در خودآرایی

تکنیک های تخصصی در خودآرایی مربوط به زیرسازی، گریم زیبایی و سبک آرایشی می باشد که جهت رسیدن به این مرحله باید چند واحد پیش نیاز را طی نمود:

مراقبت پوست و مو: همه خانم ها باید نسبت به حفظ زیبایی و سلامتی پوست و موهای خود حساس بوده و جهت حفظ این نعمت کوشا باشند. اولین مسئله در رابطه با این موضوع، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ها و سبزیجات است که تاثیری حیرت انگیز در زیبایی و لطافت پوست، پر پشتی و درخشش موها، سلامت و استحکام ناخن ها خواهد داشت. در ادامه به چهار نکته مهم و روزانه خواهیم پرداخت که باید مو به مو اجرا شوند:

1. تا جایی که می توانید برای میکاپ روزانه خود، از سبک های لایت و ملایم جهت آرایش صورت استفاده نمائید و از مواد آرایشی سنگین و چرب بپرهیزید.

2. استفاده از انواع کرم زیبایی پوست را در برنامه روزانه خود قرار داده تا سلامت و جوانی پوست شما حفظ شود. به عنوان مثال استفاده از کرم ضد آفتاب یا کرم دور چشم می تواند زیبایی و جوانی پوست شما را برای مدت زمانی طولانی تر حفظ نماید.

3. استفاده از انواع ماسک زیبایی پوست که به وسیله ساده ترین مواد طبیعی و یا میوه ها تهیه شده و در منزل مورد استفاده قرار می گیرند. میوه هایی سرشار از ویتامین که می توانند درخشش و لطافت را به پوست شما بازگردانند.

4. در انتهای روز حتما باید آرایش صورت خود را به وسیله یک محصول پاک کننده آرایش و یا پن شستشوی صورت تمیز کرده تا پوست شما بتواند تنفس کرده و به ترمیم خود بپردازد.

مطالب پیشنهادی : چرا باید خودآرایی یاد بگیریم؟


تکنیک‌های تخصصی در خودآرایی

گفتیم که تکنیک های تخصصی در خودآرایی جزء شاخه های اصلی میکاپ بوده و در سه لاین زیرسازی پوست، گریم زیبایی و سبک های آرایشی تعریف می شوند. جهت تسلط در این امور در ابتدا باید نوع و رنگ پوست خود را شناخته و فرم هندسی چهره خود را تشخیص دهید. سپس می توانید بهترین زیرسازی را برای پوست انجام داده و به رفع عیوب ظاهری چهره خود بپردازید. همچنین پس از سپری نمودن این دو نکته باید سبک مورد علاقه خود را مشخص کرده و به تمرین مشغول شوید. حال به نکاتی که در ادامه خواهد آمد توجه نمائید:

خودآرایی چیست و چه نکاتی باید رعایت کرد

رنگ و نوع پوست: در این مرحله باید به رنگ طبیعی پوست خود دقت نمائید. سه رنگ پوست اصلی وجود دارد که به عنوان معیاری جهت انتخاب رنگ ها و سبک ها در نظر گرفته می شوند. این سه رنگ شامل رنگ پوست سرخ و سفید، زرد روشن و سبزه گندمی می باشد. در نوع اول بیشترین پیگمنت ها شامل رنگ قرمز بوده و در نوع دوم که زرد روشن است، همانطور که از اسمش پیداست بیشترین پیگمنت ها اختصاص به رنگ زرد دارد. در حالت نهایی که رنگ پوست گندمی است بیشترین پیگمنت ها شامل رنگ آبی خواهد بود.

  • رنگ پوست سرخ و سفید: در این پوست وجود پیگمنت های قرمز می تواند تعیین کننده رنگ مو و یا رنگ مژه ها باشد که در خودآرایی باید در نظر گرفته شوند. افرادی با این رنگ پوست ممکن است در بعضی از نقاط پوست خود دارای قرمزی هایی طبیعی بوده و موهایی به رنگ خرمایی، بلوند تیره و یا روشن داشته باشند.
  • رنگ پوست زرد روشن: در این پوست پیگمنت های زرد فراوان بوده و رنگ موها معمولا خرمایی روشن و یا بلوند متوسط و روشن می باشند.
  • رنگ پوست سبزه گندمی: وجود پیگمنت های آبی در این پوست باعث وجود تیرگی در موها شده و معمولا موهای این افراد به رنگ مشکی یا قهوه ای تیره می باشد.

رنگ چشم: جهت یک خودآرایی کامل باید رنگ چشم ها را مد نظر قرار داده و سایه چشم را هماهنگ با رنگ طبیعی چشم ها انتخاب نمود. در بسیاری از موارد، رنگی متضاد در سایه چشم می تواند بر زیبایی چشم ها افزوده و در مواردی دیگر انتخاب یک رنگ یکسان و یا نزدیک به رنگ چشم ها زیبایی حیرت انگیزی در چشم ایجاد می نماید.

تشخیص فرم ابروها: فرم طبیعی ابروهای خود را بشناسید تا بتوانید به آرایش ابروها تسلط پیدا کنید. اگر ابروهای شما دارای کشیدگی بیش از حد و یا کم پشتی و… می باشد باید با استفاده از اصول اصلاح ابرو بتوانید فرمی شکیل و مناسب در ابروهای خود ایجاد نمائید. همچنین می توانید با لوازم مخصوص آرایش ابروها، فرم و رنگ دلخواه را در این ناحیه ایجاد نمائید.

تشخیص فرم بینی: در بسیاری از موارد به دلیل عدم شناخت افراد از فرم بینی خود، نتیجه خودآرایی چندان رضایت بخش نمی باشد. بنابراین باید نوع بینی خود را شناخته تا بتوانید با استفاده از تکنیک گریم بینی به رفع عیوب ظاهری بینی خود بپردازید.

نوع استخوان و عضلات گونه: فرم گونه ها در خودآرایی موضوعی مهم بوده و باید نسبت به آرایش گونه ها حساس باشید چرا که کوچکترین خطا در این مرحله می تواند زیبایی میکاپ شما را مخدوش نماید. جهت اطلاع از چگونگی روش های گونه سازی می توانید به مقاله گریم گونه در همین سایت مراجعه نموده و روش های صحیح آرایش حرفه ای گونه ها را فرا بگیرید.

فرم چانه و زوایای فک: چانه و فرم شکیل فک انسان، می تواند زیبایی و جذابیت او را تضمین نماید. اگر چانه شما دارای کشیدگی بیش از حد و یا فرورفتگی زیادی است باید به وسیله تکنیک سایه و روشن این مشکل را تعدیل نموده و با هماهنگ سازی فرم فک در ناحیه نزدیک به گوش ها، شکلی زیبا و جذاب در این ناحیه ایجاد نمائید.

تکنیک ورزش صورت: همانطور که اندام انسان برای حفظ زیبایی خود نیاز به تمرین و ورزش روزانه دارد، صورت ما نیز باید به طور مرتب ورزش کرده و به وسیله انواع نرمش های مخصوص و ماساژ صورت ، عضلات خود را تقویت نماید. بنابراین باید این موضوع را جدی گرفته و ورزش صورت را در برنامه روزانه خود قرار دهید. وجود چروک های پوستی و یا افتادگی عضلات صورت یک معضل جدی در خودآرایی می باشد.

انتخاب بهترین سبک آرایشی: سبک های بسیاری در دنیای میکاپ وجود داشته که هر یک برای خود دارای زیر شاخه های وسیعی می باشند. هر یک از این سبک ها بر چگونگی و میزان استفاده از مواد و رنگ ها طبق مقررات تعریف شده استوار بوده و انواع مدل های آرایشی نیز به مانور رنگ و حرارت خواهند پرداخت، به همین دلیل باید تفاوت بین سبک و مدل آرایش را فرا گرفته تا بتوانید از بین آنها، بهترین و مناسب ترین را جهت خودآرایی انتخاب نمایید.

مطالب پیشنهادی : اموزش خودآرایی بر اساس فرم چهره


شناخت فرم هندسی چهره در خودآرایی

انواع مختلفی از فرم هندسی در چهره افراد وجود دارد که شامل بیضی، مربع، دایره، مثلث، قلب، لوزی، مستطیل و… می باشند. در یک خودآرایی صحیح باید فرم هندسی چهره خود را تشخیص داده تا بتوانید مدل سایه چشم، مدل رژگونه و گریم چانه و فک و… را به درستی انجام دهید.

بررسی رنگ‌ها و انتخاب بهترین سبک آرایشی

بهترین سبک های آرایشی برای تکنیک خودآرایی، سبک هایی لایت همچون میکاپ کلاسیک، میکاپ لایت اروپایی، میکاپ اسموکی و … می باشند. در تمامی انواع نام برده، هدف اصلی از آرایش چهره، حفظ طراوت و زیبایی طبیعی چهره بوده و با تکیه بر اصول و مقررات صحیح میکاپ، به زیباترین شکل ممکن نقاط قوت چهره نمایان خواهند شد. بنابراین باید به یاد داشته باشید که سبک منتخب شما هر چه که باشد باید طبیعت و وقار چهره شما را حفظ نموده و از هر گونه دستکاری غیر ضروری پرهیز شود.